از ۵ فروردین نقل و انتقال چک‌های جدید در سامانه صیاد اجباری است

نقل و انتقال چک در سامانه صیاد اجباری است

به گزارش بانک مرکزی، بر اساس قوانین جدید چک، از ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ نقل و انتقال چک‌های جدید در سامانه صیاد اجباری است. چک‌های جدید بدون ثبت در سامانه‌ی صیاد قابلیت پردازش را نخواهند داشت و بانک‌ها نیز از پرداخت وجه چک امتناع خواهند کرد.

با این وجود کسانی که چکی را صادر می‌کنند، علاوه بر نوشتن مبلغ چک، تاریخ و هویت ذی نفع، حتما باید در سامانه‌ی صیاد نیز این موارد را وارد کند. ذی‌ نفعان چک نیز موظف هستند تا با ورود به سامانه‌ی صیاد، صحت اطلاعات چک را به صورت دقیق بررسی کنند سپس مراتب تایید دریافت چک را اعلام کند.

همچنین صدور چک در وجه حامل ممنوع است. در زمان انتقال چک، پشت‌نویسی آن در سامانه صیاد انجام می‌شود و برای انتقال چک به شخص ثالث نیز، ضروری است هویت گیرنده‌ی آن در سامانه‌ی صیاد درج و ثبت شود.

راه ارتباطی با سامانه صیاد نیز از طریق همراه بانک، اینترنت بانک، برنامه‌های موبایل و درگاه‌های بانکی است. برنامه‌های مورد تایید را می‌توانید از سایت شاپرک مشاهده و دانلود کنید.

 

***

نظر شما کاربران سایت مدیر مالیات در خصوص این خبر چیست؟

همچنین اگر سوالی در خصوص مالیات دارید، حتما در بخش مشاوره‌ی مالیات با ما مطرح کنید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخ‌گوی شما خواهند بود.

 

منبع: بانک مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *