داشتن پرونده مالیاتی برای درگاه پرداخت و دستگاه کارتخوان الزامی شد

پرونده مالیاتی کارت‌خوان و درگاه پرداختی

از بهمن ماه ۱۳۹۹ متقاضیان جدید درگاه پرداخت و دستگاه کارتخوان موظف به تشکیل پرونده‌ی مالیاتی می‌شوند.

طبق گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، با توجه به اقدامات بانک مرکزی به ماده ۱۱ (قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان)گفت:

در یک سال گذشته جلسات مستمری با هدف تسهیل فرآیندهای اجرایی قانون با سازمان امورمالیاتی برگزار کرده ایم و دغدغه اصلی ما اجرای قانون بدون آسیب رساندن به کسب و کارها بوده است.

طبق گفته‌ی مهران محرمیان از سال ۱۳۹۴ با ایجاد سامانه‌ی جامع پذیرندگان، تمامی دستگاه‌ها و ابزارهای پرداختی ثبت شده و دارای هویت هستند.

با وجود این سامانه، کارتخوان بدون هویت وجود ندارد. حال با توجه به ماده ۱۱، افراد برای درخواست درگاه پرداخت و دستگاه‌ کارتخوان ملزم به داشتن پرونده مالیاتی هستند.

طبق گفته‌ی محرمیان افراد بدون تشکیل پرونده‌ی مالیاتی نمی‌توانند از کارتخوان و درگاه پرداختی استفاده کنند.

برای همین این افراد باید برای ثبت‌نام در سایت مالیاتی اقدام کنند و بعد از اخذ کد رهگیری در سایت مالیاتی، برای درخواست درگاه پرداخت یا کارتخوان اقدام کنند.

برای دارندگان درگاه پرداختی و دستگاه‌های کارتخوان نیز به طور خودکار با همکاری سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی بر اساس اطلاعات ثبت‌شده‌ی آنها پرونده‌ی مالیاتی تشکیل می‌شود.

این فرآیند تا پایان سال صورت می‌گیرد. البته بسیاری از این دارندگان درگاه پرداخت و دستگاه کارتخوان دارای پرونده‌ی مالیاتی هستند.

محرمیان در ادامه خاطر نشان کرد که افراد دارای اطلاعات ناقص باید برای تکمیل اطلاعاتشان اقدام کنند. در غیر این صورت نسبت به مسدود سازی کاتخوان یا درگاه آنها اقدام می‌شود.

همچنین کسانی که کسب‌و‌کار جدیدی راه اندازی کرده‌اند و هنوز مجوزی از نهادهای مربوطه ندارند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی نسبت به ثبت‌نام و اعلام این موضوع و تشکیل پرونده مالیاتی اقدام کنند.

طبق گفته‌ی محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی تاکنون ۶۷ هزار درگاه اینترنتی و دستگاه پرداخت که صاحبین آنها فوت شده‌اند قطع خواهد شد.

هدف از تشکیل پرونده‌ی مالیاتی برای درگاه پرداخت و کارتخوان‌ها، مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی مانند قمار، شرطبندی و پولشویی صورت گرفته است.

طبق گفته‌ی سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی این اقدام به هیچ‌عنوان مشکلی برای کسب و کارهای کوچک ایجاد نمی‌کند و اولویت آنها اخذ مالیات از درگاه و کارتخوان‌ها با گردش مالی بالاست.

شما می‌توانید سوالات تخصصی خود نسبت به این موضوع و تاثیر آن بر روی کسب و کار خود را با مشاوران ما به اشتراک بگذارید.

در قسمت تماس با ما می‌توانید سوالات و مسائل خود را عنوان کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ‌گوی شما خواهند بود.

نظر شما مخاطبین مدیر مالیات نسبت به این اقدام چست؟

و آیا کسب و کارهای کوچک از این اقدام مصون می‌مانند یا برای آنها مشکلاتی ایجاد خواهد شد؟

 

 

 

منبع: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *